کویید 19 : ما در حال واکسیناسیون 55 سال به بالا هستیم

امروزه بیش از 5 ملیون شهروند واکسینه شدند . ادامه مطلب ...

اعضای کمیته اخلاق بالینی

دبیر کمیته :     
         خانم ناهیده مظهری با ابلاغ ریاست بیمارستان بعنوان دبیرکمیته انتخاب گردیده است. 
         اعضاء:
  • رئیس کمیته : آقای دکتر جلال فرمانی
  • نائب رئیس کمیته : آقای دکتر تقی نیا
  • خانم ناهید مظهری
  • خانم دکتر فیروزان
  • خانم نازیلا آذری
  • آقای حسن زارع
  • آقای رضا نصیراله پور
  • خانم معصومه باقری
   
اهداف کمیته:
 
  • رعایت اخلاق بالینی و رفتار حرفه ای مناسب و به تبع آن پایش و ارزیابی و طراحی مداخلات به منظور رعایت حقوق گیرندگان خدمت می باشد.
 
مقررات کمیته:
 
  •  مسئولیت پیگیری جهت برگزاری کلیه کمیته ها طبق جدول گانت تعیین شده توسط دبیر کمیته با هماهنگی واحد بهبود کیفیت می باشد.
  • صورتجلسه هر کمیته می بایست توسط دبیر کمیته مربوطه طبق فرمت جدید صورتجلسه تهیه و تنظیم شده و حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت کاری بعد از تشکیل جلسه به مسئول کمیته ها تحویل داده شود و مسئول کمیته ها نیز ملزم به پیگیری جهت تایپ کلیه صورتجلسات تا حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت کاری پس از تحویل گرفتن صورتجلسه می باشد.
  • دبیر هر کمیته ملزم می باشد پس از تایپ شدن صورتجلسه کلیه مصوبات کمیته را به صاحبان فرآیند و ذینفعان هر یک از مصوبات ، اعلام نماید
  • مهلت پیگیری و اجرا جهت مصوبات فوری حداکثر ۳ روز کاری و جهت مصوبات غیر اورژانسی و زمان بر نهایتاً ۷ روز کاری می باشد.
  • در ابتدای هر کمیته ، دبیر کمیته می بایست نتایج پیگیری مصوبات جلسه قبل را به صورت مکتوب ارائه نماید و در صورت انجام نشدن مصوبه حتماً علت دقیق آن توضیح داده شود و مجدداً در صورتجلسه جدید قید شود.
  • حضور کلیه اعضاء ثابت در کلیه کمیته ها الزامی می باشد و اعضاء متغیر را می توان متناسب با موضوع مورد بحث در جلسات دعوت نمود.
  • بسته به موضوعات مورد بحث دبیر کمیته موظف می باشد ۳ روز قبل از تشکیل جلسه لیست مدعوین و دستور کار جلسه را امضاء شده به مسئول کمیته ها جهت ارسال دعوتنامه ارائه نماید.
  • کلیه جلسات راس ساعت مقرر برگراز خواهد شد در صورت عدم حضور به موقع ، میزان تاخیر اعضاء ثبت می گردد و در صورتی که هر یک از اعضاء کمیته بیش از ۲ بار تاخیر داشته باشند باید به واحد مدیریت پاسخگو باشد.
  • کلیه مسئولین واحد های ذکر شده می بایست در حوزه نظارتی خود اطلاعات کافی از استاندارد های تعیین شده وزارتخانه را داشته و در اینخصوص جهت ارزیابی و پایش بخشها چک لیستهای مرتبط زیر نظر دفتر بهبود کیفیت تهیه کنند .
  • سوپروایزرها و سرپرستاران در شیفت صبح و سوپروایزرهای بالینی شیفت در گردش در شیفت عصر و شب می بایست نسبت به پایش استاندارد های ضرروی ایمنی و تکمیل چک لیست های ایمنی اقدام نمایند هم چنین رابطین ایمنی واحد ها با هماهنگی سرپرستار واحد خود می توانند به پایش ۲۰استاندارد های ضرروی اقدام کنند .
  • ارائه گزارشات ارزیابان تنها در کمیته بعدی و در حضور جمع بوده و اشکالات بخشها در کمیته مطرح و راهکار ها ارائه خواهد شد .
  • کلیه مستندات بیمارستان از قبیل شرح وظایف پرسنل ، برنامه عملیاتی ، فرم ، چک لیست می بایست پس از تأیید دفتر بهبود کیفیت به واحد های دیگر ارائه شود . بدیهی است در صورت نیاز به دفتر بهبود کیفیت با صاحب نظران در این خصوص مشورت لازم را انجام می دهد .
  • در پایان جلسه گزارش مکتوب طبق فرمت ارسال دانشگاه در صورتجلسات توسط دبیر کمیته ظرف ۳ روز نوشته و پروتکلهای تصویب شده در جلسه نیز به پیوست با امضاء رئیس کمیته (رئیس بیمارستان ) ضمیمه شده و به تمامی واحد ها ارسال می گردد.
  • کلیه مصوبات بعد از تصویب اکثریت اعضاء کمیته قابلیت اجرایی خواهد داشت.
  • ارزیابی عملکرد کمیته ها توسط واحد بهبود کیفیت سه ماهه بررسی و پس از اعلام گزارش ارزیابی به مدیریت اجرایی رسماً به اطلاع دبیر کمیته خواهد رسید.
  • مباحث مطرح شده در کمیته توسط دبیر کمیته صورتجلسه شده و مصوبات کمیته توسط دبیر کمیته به اطلاع مسئولین رسیده و  پیگیری خواهد گردید.