کویید 19 : ما در حال واکسیناسیون 55 سال به بالا هستیم

امروزه بیش از 5 ملیون شهروند واکسینه شدند . ادامه مطلب ...

کمیته مدیریت اطلاعات سلامت

دبیر کمیته :   
           مهندس ناصر هادی کارشناسIT  
   
اعضاء:
 
  • آقای دکتر جلال فرمانی رئیس کمیته
  • آقای دکتر تقی نیا نائب رئیس کمیته
  • آقای دکتر فیروزان
  • -خانم نازیلا آذری
  • -آقای حسن زارع
  • -آقای رضا نصیراله پور
  • آقای حافظ گنجه ای
  • -آقای اسلام نصرتی
  • -خانم معصومه باقری
  • -خانم فهیمه عباسی
  • -خانم پریسا شهناس
  • -خانم دکترناهید مظهری
  • آقای ناصر خسروشاهی
  • خانم رویا انصار
  • آقای محمد علی گلستانپور
هدف کمیته:
  در راستای ارتقای سطح کمی وکیفی خدمات بهداشتی و درمانی، ارتقا کیفیت مستندسازی و بالا بردن استانداردهای مدیریت اطلاعات سلامت به تبع آن ارتقا کیفیت درمان و دفاع ازحقوق بیماران با تاکید بر محرمانگی اطلاعات مراقبت بهداشتی را به نحو مطلوب سازماندهی و مدیریت نماید.
 
مقررات کمیته:
  •  مسئولیت پیگیری جهت برگزاری کلیه کمیته ها طبق جدول گانت تعیین شده توسط دبیر کمیته با هماهنگی واحد بهبود کیفیت می باشد.
  • صورتجلسه هر کمیته می بایست توسط دبیر کمیته مربوطه طبق فرمت جدید صورتجلسه (پیوست ۲)تهیه و تنظیم شده و حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت کاری بعد از تشکیل جلسه به مسئول کمیته ها تحویل داده شود و مسئول کمیته ها نیز ملزم به پیگیری جهت تایپ کلیه صورتجلسات تا حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت کاری پس از تحویل گرفتن صورتجلسه می باشد.
  • دبیر هر کمیته ملزم می باشد پس از تایپ شدن صورتجلسه کلیه مصوبات کمیته را به صاحبان فرآیند و ذینفعان هر یک از مصوبات ، اعلام نماید
  • مهلت پیگیری و اجرا جهت مصوبات فوری حداکثر ۳ روز کاری و جهت مصوبات غیر اورژانسی و زمان بر نهایتاً ۷ روز کاری می باشد.
  • در ابتدای هر کمیته ، دبیر کمیته می بایست نتایج پیگیری مصوبات جلسه قبل را به صورت مکتوب ارائه نماید و در صورت انجام نشدن مصوبه حتماً علت دقیق آن توضیح داده شود و مجدداً در صورتجلسه جدید قید شود.
  • حضور کلیه اعضاء ثابت در کلیه کمیته ها الزامی می باشد و اعضاء متغیر را می توان متناسب با موضوع مورد بحث در جلسات دعوت نمود.
  • بسته به موضوعات مورد بحث دبیر کمیته موظف می باشد ۳ روز قبل از تشکیل جلسه لیست مدعوین و دستور کار جلسه را امضاء شده به مسئول کمیته ها جهت ارسال دعوتنامه ارائه نماید.
  • کلیه جلسات راس ساعت مقرر برگراز خواهد شد در صورت عدم حضور به موقع ، میزان تاخیر اعضاء ثبت می گردد و در صورتی که هر یک از اعضاء کمیته بیش از ۲ بار تاخیر داشته باشند باید به واحد مدیریت پاسخگو باشد.
  • کلیه مسئولین واحد های ذکر شده می بایست در حوزه نظارتی خود اطلاعات کافی از استاندارد های تعیین شده وزارتخانه را داشته و در اینخصوص جهت ارزیابی و پایش بخشها چک لیستهای مرتبط زیر نظر دفتر بهبود کیفیت تهیه کنند .
  • در پایان جلسه گزارش مکتوب طبق فرمت ارسال دانشگاه در صورتجلسات توسط دبیر کمیته ظرف ۳ روز نوشته و پروتکلهای تصویب شده در جلسه نیز به پیوست با امضاء رئیس کمیته (رئیس بیمارستان ) ضمیمه شده و به تمامی واحد ها ارسال می گردد.
  • کلیه مصوبات بعد از تصویب اکثریت اعضاء کمیته قابلیت اجرایی خواهد داشت.
  • ارزیابی عملکرد کمیته ها توسط واحد بهبود کیفیت سه ماهه بررسی و پس از اعلام گزارش ارزیابی به مدیریت اجرایی رسماً به اطلاع دبیر کمیته خواهد رسید.
  • مباحث مطرح شده در کمیته توسط دبیر کمیته صورتجلسه شده و مصوبات کمیته به اطلاع مسئولین رسیده و پیگیری خواهد گردید.