دبیر کمیته :
خانم رویا انصار –کارشناس بهداشت محیط
اعضاء:
آقای دکتر جلال فرمانی– رئیس کمیته
آقای دکتر تقی نیا– نائب رئیس کمیته
آقای دکتر فیروزان
-خانم نازیلا آذری
-خانم ناهید مظهری
آقای حتفظ گنجه ای
آقای ناصر خسروشاهی
آقای محمد صفری
آقای حس زارع
- خانم معصومه باقری
هدف کمیته:
ایجاد محیطی بهداشتی و ایمن برای کارکنان، بیماران، مراجعین و جامعه با بکارگیری دستورالعملها، بخش نامه ها و استانداردهای مرکز سلامت محیط و کار وزارت با استفاده از ظرفیتها و بکارگیری و جلب مشارکت مدیران ارشد، مسئولین بخشها و کلیه کارکنان بالینی و پشتیبانی، همچنین طرح، بررسی، همفکری و تصمیم گیری در خصوص مشکلات و موضوعات تغذیه
مقررات کمیته:
مسئولیت پیگیری جهت برگزاری کلیه کمیته ها طبق جدول گانت تعیین شده توسط دبیر کمیته با هماهنگی واحد بهبود کیفیت می باشد.
صورتجلسه هر کمیته می بایست توسط دبیر کمیته مربوطه طبق فرمت جدید صورتجلسه (پیوست ۲)تهیه و تنظیم شده و حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت کاری بعد از تشکیل جلسه به مسئول کمیته ها تحویل داده شود و مسئول کمیته ها نیز ملزم به پیگیری جهت تایپ کلیه صورتجلسات تا حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت کاری پس از تحویل گرفتن صورتجلسه می باشد.
دبیر هر کمیته ملزم می باشد پس از تایپ شدن صورتجلسه کلیه مصوبات کمیته را به صاحبان فرآیند و ذینفعان هر یک از مصوبات ، اعلام نماید
مهلت پیگیری و اجرا جهت مصوبات فوری حداکثر ۳ روز کاری و جهت مصوبات غیر اورژانسی و زمان بر نهایتاً ۷ روز کاری می باشد.
در ابتدای هر کمیته ، دبیر کمیته می بایست نتایج پیگیری مصوبات جلسه قبل را به صورت مکتوب ارائه نماید و در صورت انجام نشدن مصوبه حتماً علت دقیق آن توضیح داده شود و مجدداً در صورتجلسه جدید قید شود.
حضور کلیه اعضاء ثابت در کلیه کمیته ها الزامی می باشد و اعضاء متغیر را می توان متناسب با موضوع مورد بحث در جلسات دعوت نمود.
بسته به موضوعات مورد بحث دبیر کمیته موظف می باشد ۳ روز قبل از تشکیل جلسه لیست مدعوین و دستور کار جلسه را امضاء شده به مسئول کمیته ها جهت ارسال دعوتنامه ارائه نماید.
کلیه جلسات راس ساعت مقرر برگراز خواهد شد در صورت عدم حضور به موقع ، میزان تاخیر اعضاء ثبت می گردد و در صورتی که هر یک از اعضاء کمیته بیش از ۲ بار تاخیر داشته باشند باید به واحد مدیریت پاسخگو باشد.
کلیه مسئولین واحد های ذکر شده می بایست در حوزه نظارتی خود اطلاعات کافی از استاندارد های تعیین شده وزارتخانه را داشته و در اینخصوص جهت ارزیابی و پایش بخشها چک لیستهای مرتبط زیر نظر دفتر بهبود کیفیت تهیه کنند .
در پایان جلسه گزارش مکتوب طبق فرمت ارسال دانشگاه در صورتجلسات توسط دبیر کمیته ظرف ۳ روز نوشته و پروتکلهای تصویب شده در جلسه نیز به پیوست با امضاء رئیس کمیته (رئیس بیمارستان ) ضمیمه شده و به تمامی واحد ها ارسال می گردد.
کلیه مصوبات بعد از تصویب اکثریت اعضاء کمیته قابلیت اجرایی خواهد داشت.
ارزیابی عملکرد کمیته ها توسط واحد بهبود کیفیت سه ماهه بررسی و پس از اعلام گزارش ارزیابی به مدیریت اجرایی رسماً به اطلاع دبیر کمیته خواهد رسید.
مباحث مطرح شده در کمیته توسط دبیر کمیته صورتجلسه شده و مصوبات کمیته به اطلاع مسئولین رسیده و پیگیری خواهد گردید.